vrijdag 19 juni 2015

Vieren

Ik ben een groot voorstander van feestjes. Elke bijzondere gebeurtenis wil ik vieren, fijne maar ook minder fijne - omdat ze wel een bijzondere herinnering waard zijn.

Gisteren hebben we de koopovereenkomst van ons huis getekend - het is nu dus echt verkocht! De nieuwe bewoners waren heel blij (net zo blij als toen wij de koopovereenkomst van ons nieuwe huis tekenden) maar ook wel onder de indruk: het is maar zelden dat je je handtekening onder zo'n enorm bedrag zet. Of zij het ook gevierd hebben weet ik niet, maar Kees en ik zijn lekker uit eten gegaan.

Wij waren ook heel blij, en tegelijk een beetje bedroefd. Toch ook een einde van een tijdperk - afscheid nemen van dit huis en deze buurt. Voor Kees, die dit complex gebouwd heeft zien worden en zijn woning zelf ontworpen heeft, is het best zwaar om afscheid te moeten nemen. Vorig jaar rond deze tijd verkocht ik mijn geliefde appartementje in de Jordaan, en met dezelfde gevoelens...

Tegelijkertijd is dit moment heel belangrijk, omdat we nu verder gaan met de volgende stap! We gaan sámen verder, in een nieuw huisje, onafhankelijk van banken en vrij om te gaan doen wat we willen. Daarom hebben we bewust dit bijzondere moment gevierd, en wel in het restaurant aan de overkant van onze Westlandgracht, het restaurant waar we al die jaren op uitgekeken hebben. En nu keken we dus een copieus diner lang uit op ons huis...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten