vrijdag 5 juni 2015

Stress

Als ik van enige afstand naar mijn leven kijk, dan vraag ik me wel eens af hoe ik het volhoud. Op dit moment is er echt veel gaande - huis, werk, geld - maar ik geniet van elk moment. Het is spannend, maar wel fijn spannend. Ik ben vol optimisme over de toekomst en heb er zin in!

Mijn lijf denkt daar echter anders over. Al die spanning bewaart ze vol enthousiasme in de nek en schouders, 's nachts doet ze op geen enkele manier haar best om in slaap te vallen en haar hoogtepunt van deze week was dat ze het voor elkaar heeft gekregen een slijmbeursontsteking in mijn schouder te forceren. Ze is er dolgelukkig mee blijkbaar, want het is al dagen en ondanks pogingen van mijn kant om het te minderen, blijft ze hardnekkig volhouden. Mijn lijf is dól op adrenaline.

Natuurlijk besef ik wel dat ook fijne stress nog steeds stress is, en dat ik een beetje lief voor mijn lijf moet zijn. Daar komt bij dat als ik ziek ben, ik niet kan werken. En als ik niet kan werken, verdien ik geen geld. Dus vanaf nu proberen om ten eerste van die ontsteking af te komen, en daarna wat gerichter te proberen te ontspannen. Tips zijn welkom!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten