dinsdag 30 juni 2015

Spullen verkopen

Met het opruimen en wegdoen van delen van je inboedel, kom je vroeg of laat ook spullen tegen waar je met enig schuldgevoel naar kijkt. Ooit aangeschaft met de beste bedoelingen ("Natuurlijk ga ik elke avond lekker skeeleren in het Vondelpark!") of vanuit het idee dat het zeker nog van pas kan komen ("Hoe handig is het niet om zelf jurken te kunnen naaien!"). Soms heb je dingen gekregen die toch niet helemaal bij je passen, of heb je er een klein kapitaal aan uitgegeven en kun je de gedachte niet verdragen dit weg te moeten doen. Kortom, je loopt voortdurend tegen je eigen geschiedenis aan.

Mijn oplossing is dat ik eerst vrienden door alle spullen laat snuffelen die weggaan. Als het in je directe omgeving blijft, is zelfs het wegdoen van een miskoop van 200 euro niet erg ;-) Daarna kijk ik wat er nog verkocht kan worden. Dat levert wel een hele hoop geregel op trouwens, zowel het maken van een afspraak als de uiteindelijke aankoop. Veel doen we via Marktplaats en lokale Facebookpagina's, zoals Amsterdam Yard Sale. En ik vind het heerlijk als mensen blij naar huis gaan met hun nieuwe aanwinst. Het is een mooi voorbeeld van de nieuwe economie: de circulaire stad in de praktijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten