dinsdag 16 juni 2015

Herinneringen

Bij het opruimen kom je vroeger of later ook bij de dozen die je eigenlijk al jaren vrijwel ongeopend meeneemt van huis naar huis, omdat er op staat "Herinneringen - bewaren". Brieven, foto's, mijn medaille van de Amsterdam Marathon, concertkaartjes...

Vooral mijn foto's nemen nog veel plaats in: talloze goedkope flip-over fotoalbums met foto's van kunstwerken en gebouwen (die inmiddels in veel betere kwaliteit online te vinden zijn) en vakanties (landschappen waarvan ik geen idee meer heb waar ze genomen zijn). Alle reden om nu eindelijk een keer kritisch hier door heen te gaan. De foto's waar mensen op staan heb ik bewaard, alle stadsgezichten, bergtoppen, kerkinterieurs en zogenaamde "arty" foto's mogen weg. Dat levert erg veel ruimte op! 

Het "wegdoen" van herinneringen is voor veel mensen heel moeilijk. Laatst hielp ik een vriendin met opruimen en zij liet mij een parelketting zien met oorbellen. Nu is zij totaal geen type hiervoor dus mijn reactie was verbaasd. Ze gaf aan de ketting nooit te dragen, maar 'm niet weg te willen doen, vanwege de lieve intentie waarmee deze gegeven was. Ik antwoordde dat die intentie niet weg is als je de ketting verkoopt - maak er een foto van, zet die in een mapje "dierbare herinneringen" op je computer en maak iemand anders blij met de ketting!

Dat was heel stoer gezegd, maar ik ga nu zelf meemaken of ik dat ook kan met mijn met zoveel pijn en moeite verworven medaille van de marathon.... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten