vrijdag 12 juni 2015

Opruimen

In mijn vorige blog schreef ik dat alles naar je toe komt als je een besluit genomen hebt. Deze week had ik daar weer een voorbeeld van: wetende dat we flink moeten opruimen, kwam ik in de trein een verlaten exemplaar van een Flow uit 2013 tegen, met inspiratie voor een eenvoudiger leven. Simplify your life: over zowel opruimen als de charme van chaos, over zinvol tijd besteden (aan dingen en mensen die iets toevoegen aan je leven) en leren nietsdoen, en zelfs een inspirerend artikel over mensen die bewust kleiner gaan wonen.

Voor nu is opruimen het belangrijkste voor ons. Dat heeft -heel praktisch- te maken met minder ruimte straks, maar ook met het besef dat alles wat we nu in dit grote huis aan spullen hebben ruimte en tijd inneemt in ons leven. Minder spullen is minder aan je hoofd, minder schoonmaken, minder onderhoud en meer ruimte. Nadat ik bij Kees was ingetrokken hadden we allebei al heel veel weggedaan, maar nu we weer gaan opruimen blijken er nog veel overbodige dingen achter te zijn gebleven. Flow geeft aan: opruimen is keuzes maken. Heb ik het echt nodig? Hoe vaak gebruik ik het? Heb ik er plek voor?

Er zijn al flink wat dozen met overbodige spullen gepakt. We hebben een kraampje op een rommelmarkt gehuurd en gaan zorgen dat deze dozen leeg mee terug gaan. Veel geld verdienen hoeven we niet: we willen vooral zelf minder spullen en anderen hiermee blij maken. Als we de huurkosten terugverdienen is het al fantastisch: we gaan er gewoon een leuke dag van maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten