zaterdag 27 juni 2015

Het verschil maken

Een paar dagen geleden had ik weer zo'n gesprek waar je vol energie uit komt. Het was met iemand die ik een paar jaar geleden tijdens een bijeenkomst ontmoet heb, en met wie ik een klik voelde. We zien elkaar onregelmatig, maar het levert altijd een geweldig gesprek op waar de vonken van af vliegen.

Hij heet Marlon en is ook kunstenaar. Maar daarnaast onderneemt hij voortdurende allerlei bijzondere en aantrekkelijke projecten, die wel zijn creativiteit en kunstenaarsblik vragen, maar niet met zijn kunst te maken hebben. Ik word daar heel enthousiast van! Er is zo veel wat ik kan doen om mensen te helpen, en zo veel ideeën die in mijn hoofd opborrelen, dat ik gewoon niet weet waar ik beginnen moet. Hoe laat ik mensen weten hoe ik ze kan helpen? Hoe zet ik een project op? Volgens Marlon begint het bij je netwerk - laat iedereen die jou kent een beetje ambassadeur zijn voor je. Zij vertellen het anderen en die vertellen het anderen en uiteindelijk zijn er mensen die aangeven dat ze graag willen dat iemand zijn of haar visies en ideeën onder woorden brengt.

Het tweede dat Marlon aangaf in ons gesprek was dat ik echt mijn eigen pad moet bewandelen, mijn eigen systeem creëren. Als ik doe waar ik in geloof, dan straalt dat uit naar anderen en leren zij de echte Erica kennen. Dan pas kan ik het verschil maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten