maandag 1 februari 2016

Van recyclen naar upcyclen

Een paar dagen geleden kwam ik online een prachtig initiatief tegen, waar ik helemaal blij van werd. Het blijkt dus - wist ik ook niet - dat vrijwel alle bloembollen nadat de bloemen geoogst zijn, richting de vergister gaan. Prachtige recycling natuurlijk, daar wordt weer schone energie van gemaakt. Maar bloembollen zijn juist zo mooi omdat ze jaar in jaar uit weer nieuwe bloemen geven!

Dit initiatief, Bloemenstorm, heeft een beter idee. Ze kopen overschotten van bloemkwekers, planten ze in bakken en willen zo bedrijventerreinen verfraaien. Als de bollen uitgebloeid zijn, worden de bakken opgehaald en vervangen voor nieuwe bakken. Voor zover ik begrijp zijn de bakken nu nog alleen voor de zakelijke markt, maar hoe mooi zou het zijn als we de straten ook zo fleurig kunnen maken! Geef mij een restje tulpenbollen en ik plant ze wel :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten