maandag 8 februari 2016

Inspiratie van de kat

Ik heb een kat. Een statige dame van 13 jaar, die luistert naar de naam Pluis maar eigenlijk Barones van Pluishoven tot Istarius heet. Pluis heeft een goed leven denk ik. Ze slaapt veel (en nee, dat ligt niet aan haar leeftijd, dat heeft ze altijd gedaan!), krijgt haar eten op commando geserveerd en ligt 's avonds als eerste languit spinnend op bed.


Ik ben altijd een beetje vertederd door haar. Kijk haar nou weer lief slapen. Even gapen, een hapje eten, een beetje spelen en weer slapen. Maar wat ik me onlangs realiseerde is dat ik een voorbeeld aan haar zou kunnen nemen. Pluis heeft haar prioriteiten goed op een rijtje. Zij verspilt geen energie met onnodige dingen, maar focust op wat belangrijk is. En dat is in de eerste plaats voldoende rust, niet meer eten dan nodig en beweging door te spelen. Niet een hele dag doorjakkeren, een snelle hap naar binnen werken en uitgeput te laat naar ned gaan, met een schuldgevoel omdat je de hele week nog niet gesport hebt.

Nu is dat ook niet mijn leven hoor, maar voldoende ontspannen, het leven nemen zoals het komt en sporten als spel in plaats van "verplichting" om de wijn en chocola goed te maken.... daar zie ik nog wel wat uitdagingen voor mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten