vrijdag 19 februari 2016

Boekenkasten

Boeken blijven een uitdaging. De grote opruimingsslag die we gemaakt hebben bij de verhuizing heeft in eerste instantie boekenplanken opgeleverd waar hier en daar nog plek was voor een beeldje of een boekensteun. En hoewel ik echt wel weet dat ik met enige regelmaat een boekhandel binnenloop, ben ik toch verbaasd dat niet alleen alle planken nu helemaal vol staan, maar er zelfs nog weer boeken dwars boven op liggen.

Tijd om weer eens op te ruimen dus. En als ik toch bezig ben, dan ook maar gelijk een beetje sorteren. We hadden de boeken tamelijk willekeurig in de kasten gezet, en nu heb ik een poging gedaan ze wat meer per soort bij elkaar te zetten. Omdat het oog ook wat wil, heb ik daarbinnen de boeken zo veel mogelijk op grootte geplaatst, en als ik dan toch bezig ben: binnen diƩ selectie dan weer zo veel mogelijk op kleur. Dat leverde deze ochtend een behoorlijke chaos op in de kleine woonkamer, maar het resultaat mag er zijn. Even met een kopje thee op de bank genieten van het uitzicht!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten