donderdag 9 juli 2015

Opmaken

Wanneer je kritisch door al je kasten en lades gaat, kom je ook veel dingen tegen die je hebt aangeschaft met de bedoeling die te gaan eten of gebruiken. Ik merk echter dat ik niet zo van de voorraden ben - ik koop wat ik op dat moment nodig heb. De komende weken wil ik dus zo veel mogelijk opmaken van die voorraden, want opmaken is eigenlijk ook opruimen.

Dat betekent wat vaker eten uit de voorraadkast en de vriezer, wat meer mijn nagels lakken (hoeveel kleuren nagellak heb je nou echt nodig?) en wat vaker een masker na het douchen. Ik had een tijdje terug bedacht dat ik dat minstens wekelijks wilde doen, en als ze dan in de aanbieding waren kocht ik er weer drie... Maar in de praktijk gebruik ik ze vrijwel niet, en liggen ze daar maar in het laatje in de badkamer. Ik ga ze opmaken en koop geen nieuwe meer. Dat scheelt weer met verhuizen..

En in het nieuwe huis wil ik zo min mogelijk voorraad, want elke voorraad loopt het risico niet gebruikt te worden waardoor ik het alsnog weg moet doen. Pas kopen als ik het nodig heb en ook echt ga gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten