vrijdag 17 juli 2015

Boeken opruimen

Kees en ik hebben veel boeken. En dan bedoel ik véél. In totaal kunnen we ruim tien boekenkasten vullen, en als ik dan zeg dat we er drie (en een half) meenemen naar ons nieuwe huis, dan begrijpen jullie onze uitdaging. Terwijl ik al zo veel boeken had weggedaan toen ik bij Kees introk!

Maar we hebben fijn nieuws gehoord: mijn ouders willen graag de Lundia boekenkast van Kees overnemen. Omdat zij niet zo veel boeken hebben, willen ze er heel graag wat boeken van ons bij hebben, ter vulling. Hoera! Nu maken we dus vier stapeltjes: zelf houden, naar mijn ouders, verkopen of weggeven. Het is nog steeds moeilijk - met veel boeken heb ik toch echt iets speciaals. Maar ik merk ook dat het kritisch moeten zijn, mij helpt in het bepalen wat nu echt belangrijke boeken voor mij zijn.

Zo heb ik een stapel boeken over de Graal via internet verkocht, terwijl de Graal voor mij nog steeds belangrijk is en ik dat ook wil uitstralen in mijn boekenkast. Een vrouw reageerde echter heel enthousiast op mijn advertentie en kwam ze diezelfde dag nog ophalen. Ze was zo blij! Ze gaf aan dat ze net had besloten zich in de Graal te gaan verdiepen, en mijn advertentie was volgens haar een teken. Dat maakt het wegdoen van boeken toch net even gemakkelijker dan :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten