vrijdag 24 juli 2015

Mindfulness

In aanvulling op de blog van een paar dagen terug, heb ik bedacht dat ik inderdaad langzamer wil gaan leven. Mijn neiging is vaak om dan allerlei oplossingen te bedenken en ze allemaal toe te passen, maar dat leidt zelden tot een echte oplossing. Ik ben dus maar eens begonnen met langzamer willen fietsen en dat is uitdaging genoeg voor mij. Vaak ben ik al bijna thuis als ik er aan denk...

Mijn behoefte aan "minder" is niet zichtbaar in mijn gedrag. Het lijkt juist of ik méér wil: meer acties, meer doen. Ik denk steeds aan "morgen", "later", "als...dan.." Terwijl ik veel mindfuller kan leven als ik besef dat alles goed is. Nu al. Bewuster fietsen is al een belangrijke stap. Vanwaar de haast? Ik wil helemaal niet snel leven, ik wil intens leven. En dat de je niet door veel te doen, maar door het met aandacht te doen. Is het Mind Full, of Mindfull?

3 opmerkingen:

  1. Mooi streven, Erica! Ik ga je er bij helpen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als iets wat ik ook wel eens mag proberen... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier kan ik jou zeker mee helpen :-) maar luister ook naar je gevoel, soms is het heerlijk om te jagen. Dan is het positief. Het ligt ook aan je temperament (en het teken waar je maan in staat). Ik ben trager dan gemiddeld, met hier en daar een sprint. Soms kan ik dan niet meer ophouden maar dan heb ik minstens zoveel geproduceerd alleen in een ruk. Vaak moet ik een beetje opgepookt worden, maar eenmaal lekker bezig, hou ik het langer vol. Ik ga gewoon in golven!

    BeantwoordenVerwijderen