zondag 25 oktober 2015

Tweedehands

Bij het opruimen van mijn kledingkast kwam ik verschillende jurkjes tegen die toch echt versleten of verwassen waren. Hoewel ik het moeilijk vind, zeker als ze zo'n leuk model hebben, of heel lekker zitten, ben ik ook hier rigoureus geweest en heb ze weggedaan. Zelfs mijn lievelingstuniek, die op meerdere plekken gaten had. De uitgedunde kledingkast was voor mij dan weer net iets té minimalistisch, dus ben ik op de fiets gestapt voor een nieuwe tuniek.

Ik heb een lievelingswinkeltje in tweedehands kleding op de Bilderdijkstraat, waar ik graag kom. Deze keer zat er echter niets bij voor mij, dus ben ik naar mijn andere lievelingswinkel gefietst,  Claudia Sträter in de Kalverstraat. Deze heeft sinds kort in het achterste deel een tweedehands sectie en daar vond ik wat ik zocht. Ik raakte in gesprek met een verkoopster over duurzaamheid, nieuwe economie en persoonlijke keuzes. We waren het er over eens dat alle beetjes helpen, en ze voelde zich vereerd dat ik de visie en het beleid van het merk Claudia Sträter daar goed in vind passen, en daar ook om waardeer. Thuisgekomen met mijn "nieuwe" paarse tuniek zag ik dat er een kaartje aan hing, die dat allemaal prachtig verwoordde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten