donderdag 8 oktober 2015

Inspirerende voorbeelden

Mooie ideeën worden altijd nog mooier als je het er met anderen over hebt. Zij voegen in het gesprek iets toe, verdiepen en enthousiasmeren je oorspronkelijke idee. Zo maak je twee mensen blij met iets dat ze daarvoor nog niet hadden, alleen maar door te delen.

Inspiratie en verdieping van ideeën haal ik ook uit boeken, tijdschriften en van websites. Het idee van minimalistisch leven had ik al langer, maar vooral omdat mijn inkomsten onvoldoende bleken om veel te kunnen kopen. Ik begon eerst met tweedehands kopen, en daarna met steeds minder kopen. Zo kwam ik op verschillende websites over consuminderen, die allemaal vanuit groene idealen opgezet zijn. Consuminderen is namelijk goed voor het milieu.

Maar pas na het lezen van Je geld of je leven van Hanneke van Veen & Rob van Eeden, en daarna Het nieuwe nietsdoen van Gerhard Hormann, begreep ik dat consuminderen vooral ook heel goed is voor jezelf. Het geeft je vrijheid. Hormanns idee om die vrijheid te verwerven door versneld af te lossen, is slechts één van de vele mogelijkheden om financieel vrij te zijn. Maar wel een hele effectieve, vandaar dat Kees en ik dat de komende tijd met passie gaan doen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten