zondag 11 oktober 2015

Lokale economie


Beneden, onder in ons pand zit een groenteboer. Om kwart over zeven, als ik ga hardlopen, is hij al met zijn groentestellingen bezig en zwaait vrolijk naar mij als ik langs hobbel. Ik koop er graag fruit en soms groente, en hij heeft ook een keur aan Turkse heerlijkheden. De rest van mijn groente koop ik op de Bos en Lommermarkt. Als ik geen zin heb om te koken, ga ik naar een kleine pizzeria aan de overkant van de straat, waar de pizza voor mijn ogen gemaakt en gebakken wordt. Of we gaan eten bij mijn favoriete tapas restaurant in de Jordaan, waar de eigenaar gepassioneerd aan tafel komt vertellen over nieuwe gerechten die hij heeft verzonnen. Ik koop niet vaak kleding, maar voor een nieuwe tweedehands jurk ga ik graag naar een vintage winkeltje op de Bilderdijkstraat, waar de eigenaar altijd koffie voor mij maakt en nooit tevreden is als ik alleen maar een jurkje pas - hij stylet mij van top tot teen.

Ik geloof in de kracht van lokale economie. In kleine ondernemers met passie voor hun vak in plaats van voor geld. Voor mij liggen daar juist de mogelijkheden voor groei van de economie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten