maandag 19 oktober 2015

Count your blessings

Afgelopen dagen hadden we weer wat uitdagingen die gelukkig heel goed afgelopen zijn. "Hoogtepunt" was dat bij het ontluchten van de verwarming het afdekdopje meedraaide en er af schoot, zodat de waterinhoud van de cv meters ver de kamer in spoot. Na de paniek hebben we geconstateerd dat er gelukkig geen noemenswaardige schade is ontstaan: het water bleef goed op de vloer liggen en was dus makkelijk weg te dweilen, de modem was ondergelopen maar deed het nog, en de antieke secretaire leek weer als nieuw na een poetsbeurt met bijenwas.

Hoewel de schrik er goed in zat en ik beslist even niet zo gelukkig was, merkte ik toch hoe het oplucht om het positieve te vinden in de dingen die je overkomen. Ik wilde dan ook eigenlijk als blog een lijstje maken met "blessings", maar die werd al gauw veel langer dan de bloglengte die jullie van mij gewend zijn. Ik volsta dus even met de mededeling dat ik dagelijks mijn uitdagingen heb, en toch ook elke dag geniet van de ervaringen die mij dat brengt. Zo'n "count your blessings"-lijstje, zelfs al maak je 'm in je hoofd, is een instant humeur verbeteraar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten