donderdag 17 maart 2016

Radio Worldpeace

Naast mijn werk als tekstschrijver, ben ik ook bezig met het schrijven van twee boeken. Eentje schrijf ik samen met twee anderen, die de inhoud leveren en mij helpen met het proces. Dat boek gaat over een idealist die graag positieve geluiden de wereld in wil brengen, in plaats van het deprimerende nieuws dat nu tv en internet overheerst.

Het boek wordt een cross-over van een organisatie-advies/management boek en een roman. In dit boek richt de hoofdpersoon een radio station op: Radio World Peace. Omdat zijn overtuiging is dat ‘het andere nieuws’ ruimte moet krijgen in de ether zodat mensen positief beïnvloed worden in hun gedrag. Meer dan gewoon goed nieuws radio dus. In het boek worden tools en voorbeelden verwerkt in de vorm van radioprogramma formats voor Radio World Peace.

Het wordt een combinatie van fictie, biografie en theorieën, en de nadruk ligt op het inspireren van mensen om de verandering te zijn die je graag ziet in de wereld (vrij naar Ghandi). Het is ontzettend leuk om te schrijven, en ik leer ook heel veel. Zo was ik afgelopen vrijdag in Studio RTV Noord om eens te ervaren hoe zo'n studio werkt. Geweldig!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten