maandag 14 maart 2016

Ontzamelen

Onstpullen, downshiften of ontzamelen - ik lees het steeds meer en het komt allemaal op hetzelfde neer: we hebben te veel spullen en die maken ons zwaar. Ze vragen fysieke en mentale ruimte, aandacht en energie, en vaak ook geld voor onderhoud. En als je de prijs van de ruimte die het inneemt omrekent naar je vierkante-meter prijs van je huis, dan zul je wel eens goed kunnen schrikken van de 'prijs' van dat tafeltje waar je eigenlijk niets mee doet.


De lente is een tijd van lichtheid, frisse start en sprankelend schoon. Veel mensen zien dit ook als een goed moment om lichter te gaan eten, minder zware kleding te dragen en meer buiten te zijn. Dat kan ook goed voor je huis. Ruim op, maak schoon en haal de zon en frisse lucht in huis! Ik heb het vorige week gedaan en het heeft me erg geholpen om ook de 'spinnewebben' uit mijn hoofd te halen en mijn vastgeroeste gedachten weer schoon te krijgen. Een hele mooie blog over de samenhang tussen schoonmaken van je huis en schoonmaken van je hoofd lees je hier: Zin en Zen van schoonmaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten