maandag 7 maart 2016

Peerby

Ik ben al een tijd lid van het leenplatform Peerby.nl. Een handige site waar je een oproep kunt doen als je bijvoorbeeld een schuurmachine nodig hebt, of als je stofzuiger het begeven heeft vlák voordat je schoonouders komen. Het is verrassend te zien hoeveel mensen bereid zijn je iets te lenen!

Ik heb zelf vooral dingen uitgeleend - je krijgt ook met enige regelmaat een oproep van buurtgenoten die graag iets willen lenen. Mijn meest recente uitleen was.... mijn kat! De oproep werd gedaan door een gezin met twee (puber)kinderen, die wel graag een kat wilden, maar niet precies wisten wat daar bij komt kijken. Of ze het leuk vinden. Of ze niet allergisch zijn. En om nou niet gelijk naar het asiel te rennen en daar na enige dagen weer terug te moeten komen, hebben ze gevraagd wie de kat een tijdje wilde uitlenen. Ik heb wel even geaarzeld natuurlijk, maar omdat we zelf in die periode enkele dagen weggingen, en Istar ook een hele gemakkelijke en lieve kat is (hoewel ik meestal "verwend en veeleisend" zeg...) durfde ik het wel aan. Het heeft voor beide partijen wat opgeleverd! Istar zelf is er heel nuchter onder gebleven. Zolang ze maar op tijd haar zalmmousse krijgt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten