vrijdag 27 november 2015

Het kennismakingsgesprek

Ik ben net terug van mijn eerste kennismaking met N, de dame die ik les ga geven via ABC. Ze is erg aardig en blij dat ik haar wil helpen. Haar Nederlands is verlegen en vooral in steekwoorden, maar we begrijpen elkaar goed. Maandag hebben we onze eerste les, waarbij ik haar vooral wil leren kennen. Ze komt uit Egypte, een prachtig land waar ik jaren terug een keer de toerist heb uitgehangen. Ik wil graag van haar horen waar ze geboren en opgegroeid is, wat ze het meeste mist (mijn gok: het warme weer) en wat ze van Amsterdam vindt.

N volgt de inburgeringscursus, waar ze mijn hulp bij kan gebruiken zegt ze. Ik kan me herinneren dat enkele jaren terug een inburgeringscursus over de Nederlandse cultuur op internet te vinden was, waarbij ik hopeloos gefaald had. Ik begreep niks van voortuintjes en de correcte manier van een verjaardag vieren! Ik ben benieuwd naar N's inburgering en of ik haar daar inderdaad bij kan helpen. Ik heb in elk geval heel veel zin in onze eerste les!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten