zondag 22 november 2015

Postbezorgen

Hoewel het nu in Amsterdam redelijk mooi weer is, met zowaar een stukje blauwe lucht, merkte ik de afgelopen dagen dat het sombere, grijze weer zo z'n invloed heeft op mij. Nu ik vooral thuis werk en er niet meer uit hoef anders dan voor boodschappen of afspraken, zoek ik (en vind ik!) heel snel redenen om binnen te blijven. Terwijl ik het juist in de winter zo nodig heb om naar buiten te gaan en te bewegen, omdat ik anders net zo somber en grijs als het weer word.

Toen ik dus een tweet voorbij zag komen voor december-hulp bij PostNL, zag ik dat gelijk als een geweldige oplossing. Verplicht naar buiten en bewegen, twee uur per dag! In mijn eigen buurt, dus dan leer ik die ook gelijk beter kennen. Ik heb gesolliciteerd en ben aangenomen; begin december krijg ik van die stoere fietstassen te leen, en mag ik met een oranje hesje de post bezorgen. Ik weet zeker dat ik mijn "briljante" oplossing voor de wintermaanden regelmatig zal vervloeken, als het regent, hagelt, vriest of waait (of alles tegelijk!), maar voor nu denk ik dat ik er goed aan doe. En het is nog nuttig werk ook! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten