zondag 20 september 2015

Weer thuis

Mijn weekendje "offline" was zeer draaglijk. Ik had inderdaad vrijwel geen bereik, en heb genoten van nietsdoen in een schattig klein huisje midden in de Friese bossen. Een woonkamer met een stoelen en een open haard, een slaapkamer met tweepersoons bed, een badkamer met wc en douche en een keuken met een koelkast en gasfornuis. Minimale luxe en tegelijkertijd een paradijs. Hoewel ik een oven wel gewaardeerd zou hebben, merkte ik ook hier hoe weinig eigenlijk al genoeg is. Klein maar fijn!

Dat merkte ik ook toen we onverwacht het prachtige lokale kookmuseum binnen liepen. Een overzicht van vele eeuwen keukens en koken - en de in die tijd gebruikte kookbenodigdheden. De huizen in vroegere eeuwen waren klein en daardoor multifunctioneel ingericht: iets dat we nu lifehacking zouden noemen. Het was geweldig om daar rond te lopen en geïnspireerd te worden. En toen we weer in het huisje kwamen, hadden we ook meer dan voldoende aan tapas, haardvuur en een lekker wijntje. Simplify life!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten