zondag 6 september 2015

Eenvoud

Nu het stof van de verhuizing is neergedaald, de meeste puntjes op de i gezet zijn en we steeds vaker in staat zijn om ontspannen op de bank te zitten met een boek, merk ik dat het heel makkelijk is om met weinig tevreden te zijn. Een eenvoudig leven, met zo min mogelijk overbodige spullen, is voor mij een bron van geluk.

Dat wordt des te schrijnender duidelijk als je de foto's ziet van de vluchtelingen uit Syriƫ. Zij laten hun land, hun familie en hun thuis achter, op zoek naar een beter en veiliger leven. Met hun hele bezit in een plastic tasje. Niet omdat ze eenvoud zoeken, maar omdat ze simpelweg niet anders kunnen vanwege het geweld in hun land.

En dan kijk ik om me heen in onze warme gezellige woonkamer, met de liefde van mijn leven naast mij op de bank, en dan besef ik echt hoe goed wij het hebben. Ik heb dingen achter gelaten vanuit een keuze. De vluchtelingen omdat ze dat moesten. Kon ik maar een beetje van mijn geluk met hen delen. Ik wil graag helpen, maar niet door alleen maar te doneren...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten