woensdag 23 september 2015

Fysio 2.0

Jaren geleden kwam ik op een festival in Portugal een fysiotherapeut tegen die mij toen goed heeft geholpen met mijn rugpijn. Spijtig genoeg was het festival na een week over en heb ik terug in Nederland nog verschillende soorten fysiotherapie geprobeerd, zonder veel succes.

Een kleine maand geleden kreeg ik plotseling weer bericht van de Portugese fysiotherapeut. Hij had een nieuwe opleiding gedaan, egoscue, en bedacht dat deze voor mij heel zinvol zou zijn. Samen hebben we gezocht naar een praktijk in Nederland waar dit gegeven werd, maar helaas. Ik vroeg hem toen of hij mij via Facetime kon begeleiden - die techniek hebben we immers al. Het was ongebruikelijk zei hij, maar het kon wel.

We zijn nu een maand verder, we hebben via Facetime drie keer verschillende oefeningen doorgenomen en ik doe dagelijks mijn "e-cises" zoals ze genoemd worden. Het is grappig om te merken dat zelfs fysio-sessies, waarbij het fysieke het belangrijkste is, geen fysieke aanwezigheid meer vraagt van de therapeut. Hoewel ik mij geen wereld wil voorstellen waarin elk contact verdigitaliseerd is, vind ik het in dit geval toch wel handig dat de techniek mij in staat stelt een voor mij goed werkende digitale therapie te volgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten