donderdag 17 september 2015

Offline

Ik heb veel zin in het weekend. Niet omdat ik dan niet hoef te werken - omdat ik mijn eigen tijd kan indelen en doe wat ik leuk vind (schrijven!), voelt elke dag als weekend. Maar komend weekend is bijzonder: ik ga naar het vakantiehuisje van een vriend van mij, in Appelscha. En daar is geen wifi, en geen bereik voor mijn smartphone...

Ik ben zelf een beetje verbaasd dat ik daar zo naar uitzie, want ik heb de afgelopen jaren zelden langer dan een dag geen bereik gehad. Ik maak veel gebruik van social media en mail, surf veel op internet en zelfs voor mijn schrijfopdrachten ben ik afhankelijk van online informatie. Een lang weekend niet online kan dus best een behoorlijke uitdaging worden voor mij. En toch heb ik er zin in - in plaats van mailen ga ik lezen, in plaats van schrijven ga ik wandelen, in plaats van facebooken ga ik spelletjes doen! Oké, dat laatste waarschijnlijk niet - ik heb een behoorlijke hekel aan spelletjes - maar ik voorzie voldoende alternatieven voor een online leven. Wijn, boek, open haard en mijn geliefde: meer heb ik niet nodig!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten