maandag 31 oktober 2016

Declutter Challenge

De 'Wild & Free Society' van Lou Niestadt is behalve een ontmoetingsplek voor gelijkgestemden ook een plek waar je veel leuke cursussen kunt volgen. Ik voelde me gelijk aangetrokken tot de declutter-challenge, terwijl ik tegelijkertijd het gevoel heb dat mijn huis redelijk op orde is. Blijkbaar is er toch nog iets niet opgeruimd, en misschien is dat niet in mijn huis maar in mijn hoofd.

Deze declutter challenge gaat ook precies dáár over. Marie Kondo vertelt me hoe ik sokken op moet bergen, Lou Niestadt legt uit dat letterlijk opruimen ook geestelijk opruimen kan zijn. Ik weet niet goed wat er in mijn hoofd nog opgeruimd moet worden, maar als ik er over nadenk zijn er wel wat dingen die ik kwijt wil. Mijn zorgen over de schommelingen in opdrachten bijvoorbeeld, of mijn gevoel het niet goed genoeg te doen voor opdrachtgevers, of mijn schaamte voor mijn eeuwige rugpijn. Het gaat bij de Wild & Free Society om het accepteren van niet-perfectie: in je huis en in je hoofd. Na dag 1 heb ik al heel veel geleerd: koester je imperfecties!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten