zaterdag 8 oktober 2016

Buy Nothing New: week 1

Ik ben benieuwd naar jullie eerste week van de Buy Nothing New maand. Zijn jullie er bewust mee bezig of juist niet? Zelf had ik een aantal uitdagingen waardoor het er op leek dat ik in week 1 al mijn voornemen zou moeten opgeven.

Zo kwam er bijvoorbeeld een stuk riem van de fietstas tussen mijn ketting terecht en weigerde mijn fiets voor- en achteruit te gaan. Met hulp van Kees en een beetje bruut geweld heb ik mij een 'nieuwe' fiets kunnen besparen. Ook mijn fysiotherapeut gaf mij een uitdaging: de keukentafel en - stoel als werkplek was onverantwoord en ik moest op z'n minst een in hoogte verstelbare stoel of kruk hebben. Op Markplaats zocht ik naar krukken, maar kon er geen in de buurt vinden. Bol.com beloofde mij de volgende dag een kruk te bezorgen, maar dat zou dan een nieuwe zijn. Totdat Kees voorstelde dat ik zijn drumkruk zou gebruiken om te ervaren hoe het zat. Dan kon ik altijd later nog naar een echte goede kruk zoeken.

Het is dus meegevallen: eerst zoeken naar oplossingen met de spullen die je al hebt werkt goed. Ik ben nieuwsgierig naar jullie verhalen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten