maandag 3 oktober 2016

Oktober: Buy nothing new-maand

Het is weer oktober en dus internationale Buy Nothing New-maand. Voor sommige mensen een enorme uitdaging, anderen doen eigenlijk al niet anders. Ik ken zelfs mensen die al heel lang überhaupt niets hebben gekocht, omdat ze genoeg hebben. Een voorbeeld is Gerhard Hormann, met wie ik onlangs een lang gesprek had. Wat hij in dat gesprek ook zei, en dat vind ik zelf echt een heel mooi uitgangspunt: ieder mens heeft het recht inconsequent te zijn. Dus 'buy nothing new' mag voor mij een inspiratie zijn, geen dogma.

Toch ga ik het wel proberen, en liefst probeer ik helemaal niets te kopen behalve levensmiddelen. Ik zal, net als vorig jaar, aan het eind van de maand verslag doen van mijn pogingen. Wie heeft er zin om mee te doen en via facebook uitdagingen, experimenten en trotse momenten te delen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten