maandag 1 augustus 2016

Supergroen?

Een paar dagen geleden las ik het boek "Groen Doen" van Marie-Claire van den Berg. Het was heel leuk en herkenbaar geschreven: de dilemma's waar zij tegen aan loopt heb ik ook. Daarnaast bood het boek veel inspiratie over groen leven. Zo ben ik er achter gekomen dat er op dat gebied bij mij nog veel te verbeteren valt. En terwijl ik het las vroeg ik me ook af: 'Zou ik dat willen?'

De echt groene keuzes van Marie-Claire vragen namelijk veel. Meer dan ik tijdens het lezen zou willen investeren. En toen ik het boek uit had en dichtklapte, was mijn conclusie dat ik het voor mij op dit moment goed genoeg doe. Er is altijd ruimte voor verbetering, maar belangrijker voor mij is ruimte om lekker te leven. Laat mij maar een vrolijk licht groen kleurtje zijn in plaats van diepdonkergroen. Ik koop minder en bewust, let op energie en water en reis zo milieuvriendelijk mogelijk. Maar zelf mijn cosmetica maken, bij ieder visje vragen wat de herkomst is en actie voeren bij niet-groene bedrijven... Nee bedankt. Misschien over een jaartje ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten