woensdag 10 augustus 2016

Inspiratie

Vorige week hebben Kees en ik een hele ochtend doorgebracht in de Centrale OBA, om heerlijk tussen al die boeken rond te snuffelen. Ik ging met een flinke stapel boeken weer naar huis en ik ben lekker aan het lezen nu. Een boek dat ik al een tijde wilde lezen was Word Optimist! van Leo Bormans heb ik al uit, en de Crisis Survivalgids van Saskia Scheerlinck heb ik net uitgelezen.

Dat laatste boek is eigenlijk vooral een bevestiging dat we al op de goede weg zitten. Zij geeft tips om meer geld te besparen en meer tijd over te houden, en doet dat vooral door op te ruimen (downsizen) en minder te kopen (consuminderen). Dat geldt ook bij haar niet alleen voor spullen, maar ook voor verplichtingen. Eigenlijk komt haar boek neer op een mooie uitspraak van Gerhard Hormann: "Vrijheid is een lege agenda en een leeg verlanglijstje." Ik ben het daar helemaal mee eens (al heb ik beide nog niet écht...) en vind het boek daarom een mooie inspiratie voor onze manier van leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten