zondag 26 juni 2016

Tekencursus

Via een lieve vriendin kan ik meedoen aan een online tekencursus. De eerste twee lessen zitten er al op - de eerste opdracht was gelijk een confronterende: maak een zelfportret. Hij lijkt niet, maar het traint je wel om goed te kijken. En dat is waarom ik zo graag een cursus wil volgen: als ik beter leer kijken dan ben ik gelijk mindful in waar ik naar kijk.

Tekenen is bijna een meditatie voor mij. Ik doe het snel - ik doe alles snel - maar met heel veel aandacht en in het moment. Wat ik lastig vind is het aanleren van een routine. Wat moet ik doen - of laten - om met veel plezier elke dag te tekenen? Ik vind het ontzettend leuk en doe het heel graag. En toch krijg ik mezelf er niet toe gezet om elke dag te krabbelen. Ik hoop dat deze cursus, die belooft je anders te leren kijken, mij een aanzet geeft om vaker even pen en papier te pakken, en gewoon iets te tekenen. Omdat het kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten