zondag 5 juni 2016

Museumstraat

Op 9 juli word ik geïnstalleerd als museumdirecteur - voor één dag. Die dag is er Museumstraat Amsterdam, een leuk initiatief dat is overgewaaid uit Rotterdam, en waarbij acht Amsterdamse musea een huiskamer omtoveren in een expositieruimte. Dit jaar vindt de Museumstraat plaats in de Kolenkitbuurt, en ik heb mij opgegeven.

De musea die mee doen willen een echte match tussen degene wiens huiskamer gebruikt wordt, en het museum zelf. Daarom is er afgelopen vrijdag een Meet&Match gehouden in ons buurtcentrum en heb ik hele leuke gesprekken gehad. Bij elk museum kon ik wel iets verzinnen! Uiteindelijk is er inderdaad een hele goede match ontstaan - nee, ik vertel nog niet welke! - en ga ik volgende week een afspraak maken om ideeën uit te wisselen.

De Museumstraat is een stichting en is om uit de kosten te komen recent een crowdfunding campagne gestart. Wil je meedoen, doneer dan hier!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten