donderdag 23 juni 2016

Dilemma's

Ik heb al eerder geschreven over hoe ik graag zo veel mogelijk lokaal en kleinschalig wil kopen. Ik ga wat vaker naar de biologische winkel, haal de wijn nu bij de slijterij in plaats van via internet (is bovendien veel leuker!) en koop de groente vaker op de markt.

Toch zijn er momenten waarop ik met mijn waarden in de knoop lig. Ik kan naar de buurtdierenwinkel voor het kattengrit, maar via internet is goedkoper en wordt gratis thuisbezorgd... Een yogamatje kan ik in de yogawinkel in het centrum kopen, maar is op internet meer dan de helft goedkoper - hetzelfde merk. Voor mijn espresso gaan we meestal naar de Landmarkt, maar soms heeft de Albert Heijn hele interessante aanbiedingen.

Ik sta op dat soort momenten echt in dubio en ik heb nog geen lijn ontdekt in mijn beslissingen. Soms ga ik voor goedkoop, soms voor het gevoel. Zeker bij de meer dagelijkse dingen als wijn en koffie kan ik denk ik wel een verschil maken. Maar voor eenmalige aankopen maakt het misschien niet zo veel uit. Of toch wel? Ik weet het niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten