maandag 20 juni 2016

Nieuwe eettafellamp

De cursus "ontwerp en maak je eigen lamp" bij Cre8, waar ik al eerder over geschreven heb, is nu af en de lap hangt te pronken boven de eettafel. Ik ben heel trots, het is een uniek ontwerp (want van mijzelf!) en door de lasersnijder mooier uitgevoerd dan ik ook met een figuurzaagje zou kunnen. En ook veel sneller trouwens.

Het kartonnen model - gemaakt om de laatste ontwerpfoutjes te spotten en dat was heel slim, want ik was een gat voor het snoer vergeten - was al indrukwekkend. De echte houten versie is nog veel mooier, de houten delen passen perfect in elkaar (machines zijn veel secuurder dan mensen) en het oogt heel open en toch robuust. Het was echt fantastisch om met voor mij nieuwe computerprogramma's te leren werken, direct in 3D op het scherm te kunnen zien hoe het er uit gaat zien en met hulp van de ervaren docent uiteindelijk zo'n werkstuk te maken. Bij Cre8 halen ze alles uit de kast om je eigen superlamp te maken, en dat is echt heel leuk. Ze bieden regelmatig deze workshops aan, dus als het je ook leuk lijkt, kijk dan even op hun site!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten