maandag 4 januari 2016

Frisse start

En dan is het 2016! Nog de beste wensen allemaal, en laten we er een geweldig jaar van maken. Ik begon in elk geval voor mijn gevoel goed: ik heb mijn hardlopen weer opgepakt (in december kwam daar weinig van), probeer een maand suikerloos te eten en ben weer een keer kritisch door het huis gegaan voor een nieuwe opruimronde.

En raad eens? Ik had al weer (of nog...) best veel overbodige spullen. Er komen toch ongemerkt nog heel veel spullen je huis binnen, ook al wil je dat eigenlijk niet. Ik probeer alleen maar dingen te kopen die je kunt consumeren of die iets vervangen, maar blijk heel weinig weerstand te kunnen bieden aan boeken (en niet eens altijd tweedehands...) en notitieboekjes. Toegegeven, die laatste worden min of meer geconsumeerd, maar ook aan mijn schrijfdrift zit een grens en ik heb meer boekjes dan ik vol kan schrijven...

Dus: aan het opruimen! Soms heb ik iets vervangen (een veel te grote fruitschaal voor een kleine schaal) maar het oude nog niet opgeruimd. Soms heb ik iets bewaard waarvan ik nu besef dat ik hetzelfde van betere kwaliteit kan lenen bij iemand. En soms heb je gewoon te veel van iets, zoals soeplepels of.... tsja, boeken (want er komen somehow steeds weer nieuwe bij...)

Die nieuwe slag geeft weer fijne energie in het huis, en markeert voor mij een frisse start van 2016!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten