zondag 17 januari 2016

Geen vakantie

Ik zag dit plaatje recent langskomen op Facebook en het trok gelijk mijn aandacht. Als dat mijn doel is, dan ben ik al een goed eind op weg! Ik heb niet eens het idee dat ik nog aan het werk ben - als ik wel aan opdrachten werk zijn deze zo leuk dat het niet als werk voƩlt. Natuurlijk is niet hoeven werken wel iets anders dan vakantie. Tijdens een vakantie doe je niet de dingen die je gewoonlijk doet; vooral door het feit dat je werk hebt, kun je ook vakantie hebben.

Toch voelen de afgelopen maanden voor mij als een bijna oneindige zomervakantie. Ik ben geen reiziger, dus een vakantie bestaat voor mij niet uit strand of verre landen of anderszins weggaan. Vakantie is voor mij vrijheid om te doen wat ik wil. Natuurlijk ben ik afhankelijk van de wensen en deadlines van mijn opdrachtgevers, maar die voelen niet als een belemmering, eerder als een kader. Daarbinnen heb ik vrijheid.

Ik vind dit dus een heerlijke, inspirerende quote! Ik ga er voor :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten