woensdag 9 december 2015

Verkeerde naam

Het project "MaaltijdDEELers" van Cascoland heeft de aandacht van Stadsdeel West getrokken. Zij hebben een documentaire laten maken door Broosdoc, waarin ik even aan het woord kom om te vertellen dat ik voor de buurt ga koken. Ik heb een preview gezien (ik laat het weten als het online staat!) en het is erg leuk geworden. Maar bij de aftiteling zag ik tot mijn schrik dat ze mijn naam fout gespeld hadden: Erika.

Al zo lang ik mij kan herinneren gaan mijn nekharen overeind staan als mensen mijn naam met een K schrijven. Wat is dat toch? Heeft het te maken met identiteitsgevoeligheid? En wat is identiteit dan? Ben ik een echte Erica en geen Erika? Ik heb ook heel bewust gekozen met mijn huwelijk om mijn eigen naam te houden; ik ben al veertig jaar Erica Pierik en het zou niet kloppen als ik plots anders zou heten. Hebben Carins of Marcs hier ook last van? Hoe gevoelig ligt een naam? Ik ben heel benieuwd...

PS Vanavond kookt een andere buur voor mij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten