maandag 7 december 2015

Koken voor de buurt

Afgelopen vrijdag heb ik meegedaan aan een experiment. Het idee van kunstenaarsinitiatief Cascoland was om één buurtbewoner te vragen om voor vijf mensen te koken, die op hun beurt de rest van de week zouden koken voor vijf personen. Zo kook je dus eenmalig een grote maaltijd en krijg je de overige vier avonden maaltijden van je buren.

Hoe leuk ook, in de praktijk bleken veel buurtbewoners toch wat huiverig om mee te doen. Ik heb daarom voorgesteld om te beginnen: nog even zonder voorwaarde van terugkoken, maar alleen de mogelijkheid bieden een maaltijd op te halen of samen te eten. Dat idee vond dus wél gretig aftrek en in plaats van voor vijf stond ik vrijdag voor 12 mensen lasagne te maken. Een vegetarische en een (bio)gehakt variant. Omdat op het laatste moment mensen afgezegd hebben, konden Kees en ik toch mee-eten (ik had te weinig ovenschalen...) en dat was ontzettend gezellig. Drie mensen hebben opgehaald en met de rest - zes man - aten we in de buurtkeet, inclusief wijn en kaarsjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten