maandag 21 december 2015

Hotel Prestatie Certificaat

Afgelopen weekend zijn Kees en ik naar Parijs geweest. Voor mij niet de eerste keer, voor Kees wel. We hebben geen plannen gemaakt, maar steeds ter plekke besloten wat we wilden doen. En natuurlijk was er behalve voor de bezienswaardigheden veel aandacht voor elkaar, voor lekker eten en voor wijn. Want je bent ten slotte in Parijs, nietwaar?

Het hotel dat we hadden (een niet te negeren deal via de credit card, anders hadden we voor AirBnb gekozen) was heerlijk, op een mooie plek in Parijs (een eiland in de Seine) met zachte bedden en een hete douche. Maar wat ik merkte is dat bij het ontbijt alles in 1-persoons porties aangeboden werd. In twee ochtenden hebben Kees en ik meer afval gemaakt dan we gewoonlijk in een hele week doen. Dat moet toch anders kunnen? Ik heb wel hotels gezien waar je plakjes kaas en vlees kon pakken van een schaal, waar de jam in potjes stond die je gelijk op je broodje kon scheppen en waar de muesli in grote voorraadpotten werd aangeboden.

Zou er een soort prestatie certificaat voor hotels bestaan? Je handdoek laten hangen als je nog geen schone hoeft is al langer een optie (hoewel dat meestal genegeerd wordt door de kamermeisjes heb ik gemerkt), maar onze hotelkamer was bijvoorbeeld ook erg warm en ik kreeg 'm alleen wat koeler door het raam open te zetten. Dat is zonde van de energie die er in gestopt wordt.

Er valt nog een wereld te winnen met hotels denk ik. Ik ben benieuwd naar de eerste circulaire hotels, en tot die tijd hoop ik op kleine verbeteringen in de bestaande hotels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten