woensdag 16 december 2015

Authentiek

Vandaag hebben we glas-in-lood in de dubbele deuren naar de slaapkamer laten plaatsen. Vanuit de woonkamer hebben we nu gekleurd zicht op de slaapkamer. Of eigenlijk niet echt zicht, want je kunt er niet doorheen kijken. Het ontwerp is van een huis uit de buurt, uit dezelfde tijd en nog met de originele glas-in-lood deuren. Het melk-glas, dat bij ons na de renovatie in de deuren is gezet, hebben we nooit mooi gevonden en bij de koop bedachten we al dat we de deuren van glas-in-lood wilden voorzien. En het staat fantastisch! Alsof het nooit anders is geweest. Overigens wordt het melk-glas hergebruikt bij workshops die de ontwerper (Franssen glas-in-lood uit Amsterdam) ook geeft. Heel circulair dus!

Hoewel de deuren en het glas niet origineel zijn, hebben we wel wat authenticiteit teruggebracht in het huis, omdat er oorspronkelijk wel glas-in-lood deuren (waarschijnlijk schuifdeuren) in hebben gezeten. Het is natuurlijk heel erg 'retro' en niet 'vintage' (dat verschil heb ik onlangs geleerd) maar toch denk ik dat het wat toevoegt aan oude huizen. Ik heb het bij mijn vorige huis in de Jordaan ook gedaan en het ontwerp gebruikt van mijn benedenburen die nog de originele ramen hadden. Op die manier breng je wat er oorspronkelijk was weer terug in het ontwerp. En ik ben heel blij met het resultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten