maandag 25 mei 2015

Hoe het begon

De afgelopen anderhalve maand zijn heel veel dingen op hun plek gevallen. Mijn man en ik hebben keuzes gemaakt op basis van wat ons hart ons ingaf, en beseffen nu wat onze echte, authentieke waarden zijn. Alles hangt met alles samen: op het moment dat ik een keuze maakte om mijn eigen bedrijf een nieuwe start te geven, had dat allerlei bedoelde en onbedoelde gevolgen. En dit besluit kwam niet eens voort uit de wens om alleen maar te doen wat ik leuk vind, maar uit de sterke behoefte om betekenisvol te leven.

Mijn tijd en energie worden voor een groot deel opgeslokt door mijn werk als procesmanager en daarvoor strategisch adviseur. Hoewel ik altijd veel voldoening heb gehaald uit mijn werk, begon er de afgelopen maanden toch wat te knagen. Ik had het gevoel meer te willen vertellen dan ik kwijt kan in mijn werk. Ik heb pogingen gedaan dat in mijn vrije tijd op te pakken, maar wat iedereen wel herkent denk ik, is dat je dat uit enthousiasme begint en uit groeiend schuldgevoel een tijdje volhoudt, maar de wereld veranderen lukt zo niet. Maar hoe dan wel?

Anderhalve maand geleden op zondagochtend, met een kop koffie op bed, durfde ik eindelijk te bekennen dat ik niet meer zo gelukkig was op het werk. Voor Kees was het simpel: "Dan stop je toch?" Dat leek me geen optie: "Maar de hypotheek...." "Dan verkopen we dit huis, en gaan we heel goedkoop wonen en snel aflossen."

En zo begon het....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten