maandag 25 mei 2015

De eerste stap

Nadat Kees en ik hebben besloten om te verhuizen, hebben we eerst samen een mindmap gemaakt om alle verbanden in beeld te brengen. Welke gevolgen heeft onze keuze? Het is voortgekomen uit de wens om uit loondienst te gaan en voor mezelf te beginnen, maar dat moet financieel wel lukken natuurlijk. Verhuizen naar een goedkopere woning helpt daarbij, maar ook dat is een beslissing met impact.

Behalve goedkoper wonen heeft het nog een voordeel trouwens: ik ben anderhalf jaar geleden bij Kees ingetrokken en hoewel we geprobeerd hebben om er samen ons thuis van te maken, is dat voor mij niet helemaal gelukt. Nu op zoek naar een nieuw huis, dat echt onze gezamenlijke keuze is en waar we echt samen de volgende stap maken, maakt mij heel blij! Voor Kees is het moeilijk om dit appartement, dat hij zelf heeft laten bouwen, achter te laten. Maar hij ziet beide voordelen, en wil heel graag deze stap zetten.

De mindmap laat goed zien hoe alles samenhangt en ook wat we nog te doen hebben. Ons voorlopige stappenplan: huis te koop zetten, oriƫnteren op andere huizen, financieel overzicht maken en op het werk vertellen dat ik er mee wil stoppen. Maar al na twee dagen klopt er niets meer van ons stappenplan :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten