zondag 22 januari 2017

Het goede leven

Regelmatig overvalt mij een intens geluksgevoel als ik naast Kees op de bank zit, allebei een kat op schoot, een glas wijn in de buurt en een boek in de hand. Ik kijk dan naar Kees en hij naar mij, en dan proosten we op het leven en de liefde. Life is good. Zeker als je het bewust uitspreekt.

Zo'n geluksgevoel is niet op te roepen, maar ik merk dat mijn levenshouding wel bijdraagt daaraan. Doen wat ik leuk vind, tevreden zijn met genoeg en me realiseren hoe geweldig ik het heb, dat zijn wel de belangrijkste redenen. Vooral dat stukje realisatie, dat ik besef dat ik echt mijn droomleven leef en niets zou willen veranderen, dat zorgt voor een onmiddellijk geluksgevoel. Volgens mij is juist de bewustwording zo belangrijk om een gelukkig gevoel te ervaren.

En als ik een keer iets tegenkom waar ik minder blij mee ben, dan kijk ik of ik dat wel kan veranderen. Of accepteren, dat helpt ook al merk ik. Een droomleven hoeft namelijk niet perfect te zijn, zolang je het niet-perfecte accepteert!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten