woensdag 11 januari 2017

Actiedag

Begin januari deed ik mee aan een "actiedag" waarbij je vier keer elk uur een kleine opdracht kreeg om mee aan de slag te gaan. Het was eigenlijk voor ondernemers en eigenlijk vooral als de start van het jaar, maar terugkijkend merk ik dat ik het vaker zou willen doen en dat het voor iedereen zinnig kan zijn. Het zet je namelijk gelijk in de actie/ doe-modus en van daaruit doorgaan is dan niet zo moeilijk meer!

De eerste opdracht was heel eenvoudig en luidde: ruim iets op. Maakt niet uit wat, het mag je email zijn, een keukenlade of -heel ambitieus - je kledingkast. Door iets op te ruimen creëer je overzicht en daarmee ook ruimte voor iets nieuws. De tweede opdracht leek daar op: ruim iets financieels op. Ook dat kan van alles zijn: van het bij elkaar zoeken van alle bioscoop- en cadeaubonnen tot het maken van een maandelijks budget. Behalve dat het oplucht (het is meestal iets dat je zo lang mogelijk uitstelt) creëer je ook hier weer ruimte voor nieuwe (financiële) dingen.

De derde opdracht was lastiger maar wel heel bijzonder om te doen: beeld je in dat het 31 december 2017 is en kijk terug op het afgelopen jaar. Wat heb je gedaan, met welke resultaten en hoe voelde dat? Ik ben gaan tekenen (gek he, voor een schrijver? ;-)) en kreeg daar echt veel energie van. De laatste opdracht lag voor de hand: welke stap kun je NU zetten om één van die resultaten ook te bereiken?

Het was echt heel leuk en inspirerend om te doen, en ik heb nu een goed beeld van wat ik in 2017 wil met mijn bedrijf en privé. 31 december proost ik op resultaten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten