dinsdag 19 juli 2016

Essentrics

Een tijdje geleden kreeg ik van iemand een grote stapel tijdschriften van Women's Health, in ruil voor een bakje druiven. De meeste artikelen over nieuwe diëten en flitsende sportroutines zijn aan mij niet besteed: ik heb mijn yoga en mijn hardlooprondje, en word te blij van eten om te diëten. Toch heb ik wel weer inspiratie opgedaan, en wel met een artikel over essentrics.

Het is een workout die is overgewaaid uit de Verenigde Staten, en is een combinatie yoga en ballet. Door spieren zowel te versterken als te stretchen in één vloeiende beweging, werk je aan verlenging van je spieren en daarmee aan je houding. Als ik een workout gedaan heb, zijn alle gewrichten weer soepel en barst ik van de energie. Voor mij een mooie aanvulling op wat ik nu doe aan yoga en hardlopen. Ik ben van plan om één of twee maand echt lessen te volgen en het dan thuis verder te doen.

Ik merk dat dat voor mij beter werkt; wanneer ik zin en tijd heb rol ik mijn matje uit en doe ik oefeningen. Omdat je met essentrics best ingewikkelde bewegingen maakt wil ik het wel eerst goed leren voor ik zelf aan de slag ga, net zoals ik eerst jarenlang yogales heb gehad voordat ik genoeg had aan mijn eigen routine. Wie meer wil weten: de website van essentrics.com biedt behalve veel informatie ook filmpjes met oefeningen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten