woensdag 4 mei 2016

Slapen in vrijheid

Bij mij op de hoek is zojuist Hotel van Schaffelaar geopend. Het is een eenmalig openlucht hotel, speciaal voor 4 en 5 mei. Slapen in vrijheid en veiligheid, binnen of buiten, is geen vanzelfsprekendheid en dit hotel is opgezet om gasten, buurtbewoners en voorbijgangers daarvan bewust te maken.

Voorafgaand aan de incheck was er een bescheiden maar indrukwekkende dodenherdenking verderop aan de Bos en Lommerweg, en later op de avond is er een openlucht bioscoop waar de film HUMAN vertoond wordt. Het hotel is helemaal volgeboekt, wat behoorlijk uniek is. Verschillende mensen die ik ken zullen vannacht onder de sterrenhemel in hun bed kruipen - ik ben heel benieuwd hoe ze dat bevalt. Morgenochtend wordt er door de buurt ontbijt geserveerd, dus ik zal nog wel even langslopen om te vragen hoe ze geslapen hebben. En ik? Ik slaap vannacht dankbaar, warm en droog; en vooral vrij en veilig. Dat gun ik iedereen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten