vrijdag 6 mei 2016

Momenten

Gisteren was een heerlijke dag. Niet omdat we iets groots en meeslepends hebben gedaan - geen bevrijdingsfestivals, geen vrijheidsmaaltijd - maar omdat er momenten tussen zaten die mij deden beseffen dat eigenlijk elke dag voor mij vrijheid is. De vrijheid om te doen wat ik leuk vind, om te gaan waar ik heen wil en te zeggen wat ik kwijt wil.

Deze momenten betekenen veel voor mij: het gevoel dat ik het leven leef waar ik blij van word. Picknicken in het park omdat de zon schijnt (en niet omdat je toevallig vrij bent), werken omdat het een leuke opdracht is (en niet omdat je baas het zegt), hardlopen in de vroege ochtend omdat je alle tijd hebt (en zelfs nog yoga daarna omdat je rug de picknick iets minder leuk vond). Ja, mijn leven telt veel mooie momenten - ik ben blij dat ik de keuzes heb gemaakt die dit mogelijk maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten