dinsdag 17 mei 2016

Onthaasten

Nog enkele dagen en dan gaan we op vakantie - met de trein naar Zuid Frankrijk. Het idee om ruim een week niets te hoeven staat me erg aan. En dat met een leven waarin ik al erg weinig moet! Ik heb vaker gezegd dat het voelt alsof ik alle dagen vakantie heb, maar als ik heel eerlijk ben dan zijn er best veel dingen die ik 'moet'.

Deze laatste paar dagen zitten vol met afspraken en daarnaast heb ik nog wat lange-termijn schrijfopdrachten waar ik tussendoor aan wil werken. Dat maakt dat ik toch nog een opgejaagd gevoel heb, waardoor ik niet de rust kan opbrengen om inderdaad te gaan zitten en te schrijven. Zelfs deze blog kostte discipline! ;-)

Misschien zijn rustmomenten, zoals een vakantie maar ook vrije dagen tussendoor, wel nodig om energie te hervinden om daarna weer lekker te kunnen werken. De afgelopen maanden heb ik erg veel opdrachten gehad en dat is heerlijk - het bewijs dat ik een goede keus heb gemaakt toen ik voor mezelf begon. Dat ik daarbij de benodigde rust een beetje uit het oog ben verloren merk ik nu. Tijd dus om te onthaasten, zodat ik alvast lekker ontspannen de trein in stap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten