zondag 16 april 2017

Paasshoppen

In het voorjaar begint de natuur weer fris na een lange donkere winter, en voor veel mensen is het een goed moment om ook hun huis weer op te frissen. Vandaag is het 2e Paasdag en al zo lang ik mij kan herinneren dé dag waarop mensen massaal naar winkelcentra en woonboulevards trekken. Bijna alles is dicht 1e Paasdag, en na een dag lang niks te kunnen hebben kopen, gaat het kriebelen natuurlijk. Ook het winkeltje waar ik af en toe werk is open vandaag. Ik werk er de hele dag (meestal alleen de middag) en ik ben benieuwd hoe druk het gaat worden. Dit weekend is er al een opvallende stijging in het aantal toeristen geconstateerd, dus ik ben voorbereid.

Kees en ik hebben ook heel recent nog de woonboulevard bezocht - we willen een nieuwe bank en na drie mislukte 2e hands-banken, hebben we nu besloten een bank te kopen die gewoon goed is en ook echt bij ons past - zonder concessies. Maar we kijken wel uit omdat op 2e Paasdag te doen. Als je weet dat het extreem druk wordt, dan laat je dat toch uit je hoofd? Of is het juist leuk met zo veel mensen door zo'n winkelcentrum te sjokken?

Ik ga in elk geval zo naar mijn winkeltje, waar het met vijf mensen al gezellig druk is. Fijne 2e Paasdag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten