dinsdag 11 april 2017

Duurzaam wonen

Toen we dit appartement kochten twee jaar geleden, hebben we alleen de muren geschilderd en de vloer gedeeltelijk vervangen. Het zag er allemaal nog goed uit, en het idee was toen dat we hier ongeveer vijf of zes jaar zouden wonen en dan een upgrade maken naar een ander huis.

Dat laatste is nu veranderd; we merken dat dit huis zo perfect is, dat we hier willen blijven wonen tot we al die trappen niet meer op kunnen - en dan pas verhuizen. Dat betekent dat we nu ook meer in ons huis investeren - al die kleine dingen die je tolereert omdat je denkt dat het tijdelijk is, pakken we nu alsnog aan. Zo hebben we de badkamerkraan vervangen (waar de knop steeds van afviel als ik schoonmaakte), nieuwe deurklinken gekocht en ben ik alle deuren aan het schilderen. Ik heb daarvoor eco-verf gekocht en de kwaliteit verrast me. De verf vloeit fijner en stinkt minder. Wel duurt het even voor het goed droog is, maar het resultaat is prachtig.

Ik ben blij met deze upgrades van het huis. Het is een investering, maar we genieten nu volop van een steeds perfecter huis. En dat is heel duurzaam!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten